Milli Eğitim Bakanımız Prof. Dr. Ziya SELÇUK; Güçlü Öğretmen, Güçlü Gelecek
2023 EĞİTİM VİZYON ÇERÇEVESİNDE
MİLLİ EĞİTİM BAKANIMIZIN SUNUMUYLA GERÇEKLEŞTİRİLEN"BİRLİKTE BİR YIL"
KONULU TOPLANTI SUNUMUNDAN NOTLAR
OKUL GELİŞİM MODELİ VE OKUL
PROFİLİNDE; Okullarımız ilk kez izleme-değerlendirme-geliştirme sürecine dahil
edilerek, okul profili değerlendirme yazılım ve uygulama alt yapısı kurularak
her okulun anlık izleme, mevcut durum değerlendirme ve geliştirme süreci
oluşturuldu.
VERİYE DAYALI KARAR DESTEK
SİSTEMİ´NDE; alınan her kararın veriye dayalı olması her projenin yapılması
simülasyon modelleme ve senaryoların işe koşulması verimlilik açısından son
derece önemlidir kaynakları kıt Uğraş alanların çok olduğu durumlarda
optimizasyon Hayati değer taşımaktadır ancak bunu gerçekleştirebilmek için
yapay zeka ve makine öğrenmesi Temelli dijital altyapıya ihtiyaç duyulmaktadır
MEB olarak böyle bir altyapıya geçtiğimiz yıl kurduk ve pilot uygulamasını gerçekleştirdik.
Bu suretle okullarımız arasında başarı farkını kapatmayı öğrenme analitiği ile
çözüm yolları üretmeyi fırsat adaletini katkı sağlamayı kolaylaştırdık.
ÖLÇME DEĞERLENDİRMEDE; erken
çocukluk döneminde lise mezuniyetine kadar çocuklarımızı izlemek değerlendirmek
geliştirmek ve yönlendirebilmek yetenek beceri ve akademik çıktı ları üzerinden
bir yol haritası çizebilmek ve elde ettiğimiz öğrenci gelişim verileri
üzerinden eğitim politikaları geliştirerek eğitimin kalitesini artırabilmek
için ölçme değerlendirme yöntemlerini uluslararası standartlara ve
teknolojilere uygun yapılandırıldı.
MESLEKİ GELİŞİMDE; mevcut insan
kaynaklarımızı en verimli şekilde kullanmak öğretmenlerimizin mesleki
yeterliliklerini yükseltmek eğitim fakültelerinde özgün bir yapılanmayla insan
kaynağımızı ağırlıklı bir şekilde yetiştirmek okul yöneticiliği profesyonel bir
kariyer alanı olarak değerlendirebilmek için bütünleşik bir öğretmen yetiştirme
süreci başlatıldı.
DİJİTAL DÖNÜŞÜMDE; ilk boyut
olarak eğitim sisteminin veri altyapısının dönüştürülmesini ikinci boyut olarak
ise öğrenme öğretme süreçlerinin analitiği ile ilgili hususları dikkate aldık.
İlk boyuta ilişkin olarak MEB çok farklı veri tabanındaki verilerin öğrenen
yazılım sistemlerini dönüştürme yoluna girdik yapay zekaya dayalı yönetim sisteminin
alt yapısını kurduk. Okullarımızın teknolojik anlamda iyileştirmek suretiyle
yeni bir bakış açısıyla çocuklarımıza bilişim teknolojilerini kullanarak
yenilikçi çözümler geliştirebilme farkındalığını yaratabilmek için kutsal bir
öğretim ekosistemi oluşturuldu.
OKUL ORTAMINDA; okul öncesinden
lise kadar her aşamada çocuğun yararına olacak ve eğitime alanda katkı
sağlayacak düzenlemeler ve yenilikler yapıldı.
ÖĞRENME ORTAMINDA; çocuğu ve
çocuğun yararını merkeze alan bir eğitim anlayışıyla zamanın ruhunu yaşayan
okullar için önemli çalışmalar başlatıldı.
TASARI BECERİ ATÖLYELERİNDE;
ilkokuldan başlayarak tüm kademelerde çocuklarımızın ilgi yetenek ve mizaçları
doğrultusunda tasarlayarak yaparak üreterek deneyimleyerek öğrenme ve kendi
alanlarında derinleşme fırsatı bulabildikleri esnek modüller ve uygulamaya
yönelik bir eğitim anlayışıyla tasarım beceri atölyeleri kuruldu.
MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİMDE;
eğitim istihdam ekonomi güçlendirmek sebebiyle sanayinin iş gücü ihtiyacına
cevap verebilecek niteliğe sahip paydaşların planlama ve karar alma süreçlerine
etki olarak katıldığı değişen gelişen teknoloji ile uyumlu bütünleşik bir
sistem için gerekli çalışmalar başlatıldı.
ÖZEL EĞİTİMDE; özel gereksinimle
çocuklarımızın haklarını teslim edilmesi yolundan eğitimde Adalet temelli bir
yaklaşımı güçlendirmek için yasal süreçlerden okulların fiziki koşullarına özel
gereksinimle çocuklarla çalışan öğretmenlerimizin meslek gelişiminden
çocukların eğitim materyallerine özel gereksinimle mezunlarımızın istihdamında
bu hususta toplumun bilinçlendirilmesi ne değin pek çok alanda çalışma
başlatıldı.
SOSYAL YAŞAMDA; öğrencilerimizin
sadece akademik gelişimlerini değil kişisel ve sosyal gelişimlerini de
sağlayabilmeleri edindikleri bilgi ve becerileri topluma faydalı olacak şekilde
paylaşa bilmeleri için sosyal etkinlik çalışmalarına imkan tanıyacak yenilikler
yapıldı.
HAYAT BOYU ÖĞRENME; eğitimin
dünyaya geldiğimiz anda kurduğumuz ilk göz teması ile başladığını ve yaşam boyu
devam ettiğinin bilinciyle eğitimin var olduğu her alanda sorumluluklar alındı.
OKUL- AİLE İŞBİRLİĞİ; eğitimin
aktörlerinden biri olarak anne babaları da sürece dahil etmek ve eğitim
politikalarımızı kendilerine aktarıp okul dışında geçen zamanda da aktif
olabilmek için ailelerle iletişimi artırıldı.
Liyakat-Sen Yönetim Kurulu
Bu sayfa 1006 kez ziyaret edilmiştir.