TABELA ANAOKULLARI VE OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMEN KONTENJANLARI KONULU BASIN AÇIKLAMASI
Sayın Milli Eğitim Bakanımız, seçim bölgenizdeki çalışmalarınızı sosyal medya hesaplarınızdan takip ediyoruz. Yoğun programınız arasında milli eğitim sorunlarına da bakmanızı istirham ediyoruz. Zira halen görevdesiniz. Eğitim öğretim hizmetlerinin nitelikli bir şekilde halkımıza sunulması, siyasi ikbalin üzerinde olması gerektiğine inanıyoruz.
Sayın bakanımız, geçtiğimiz günlerde 6004 anaokulunun açıldığını duyurdunuz. Ancak il teşkilatlarımızdan gelen haberler 6004 anaokulundan pek azının fiili olarak açıldığı, büyük kısmının ise zaten ilkokul, ortaokul binalarında faaliyetini sürdüren anasınıfı şubelerinin anaokullarına dönüştürülmesinden oluştuğu yönündedir. Bünyesinde anasınıfı olan okullardan anasınıfı öğrenci sayısı 100 ve üzerinde olan okullara sadece tabela asıldığı bilgisi alanlardan Genel Merkezimize ulaştırılmaktadır.
Hali hazırda okul öncesi eğitimi veren okul binalarına yeni bir tabelanın asılması bu suretle de anaokullarının yeni açılmış gibi düşünülmesi kamuoyu nezdinde dezenformasyona neden olmakla birlikte okul müdürlüklerimizin iş yükünü de arttırmaktadır.
Aynı binada yeni bir okul açtığımız durumlarda ;
Yeni açılan anaokuluna ait arşiv oluşturulması,
Öğretmenlerin maaş işlerinin yapıldığı KBS ekranları açılması,
Personel yönetiminin yapıldığı MEBBİS ekranı açılıp tüm personelin aktarılması,
Öğrenci yönetiminin yapıldığı e-okul sistemi açılıp anasınıfı öğrencilerinin aktarılması,
Ödenek harcamalarının yapıldığı yeni MYS sistemi açılması,
Yeni MEB internet sitesi, yeni açılan okula ait resmi e-posta adresi açılması,
Resmi yazışmaların yapıldığı DYS sisteminin yeni okul için de kurulması ve daha pek çok şifre, modül ve ekranın yönetimi gibi ekstra işler nedeniyle mevcut okul idarecilerimize angarya iş yoğunluğu çıkarmaktadır.
Aynı Müdür ve müdür yardımcıları bu saydığımız sistemleri her okul için ayrı ayrı kullanmak zorunda kalacaktır.
Yeni açılan bu anaokullarımızın kamuoyunda sanki UNICEF fonlarından yararlanmak için açılmış tabela okulları gibi algılanmasını bu suretle de anaokulu sayısının artırılmış gibi gösterilmesini hem pedagoji bilimi hem de yönetim bilimi açısından uygun bulmuyoruz. Milli Eğitim Bakanlığımızın bu tür hatalı uygulamalardan dönmesini ümit ediyoruz.
Aksi takdir de madem 6004 yeni anaokulu açılmış ise neden okul öncesi öğretmen branşına 3268 kontenjan ayrılmıştır sorusunu kendimize sormak durumunda kalırız
Liyakat-Sen Genel Merkezi
Bu sayfa 639 kez ziyaret edilmiştir.